neděle 8. července 2012

1. den

Je neděle a začíná můj první, celý den na Maltě. Ráno jsem si krásně přispala takovým způsobem, že jsem málem nestihla snídani. I když v 6 ráno se mi snažila do pokoje dostat uklízečka, a tím hořečným lomcováním klíčem v zámku, mě vyděsila k smrtiJ. Po vzbuzení, jsem se rychle hodila do kupy a šla na první snídani. Pro mě úplně dostačující snídaně. Toast se šunkou a miska cereálií (doma máme lepší! :D).  Když jsem se vrátila, tak začaly velké přípravy na dnešní den a asi hodinu poté jsem úspěšně vyrazila směr Sliema. J

Orientační bod pro cesty zpět. 
Teplota se pohybovala kolem 45 C, bylo téměř poledne a já si vesele pochodovala směrem k Hiltonu a snažila se ho neztratit z očí, což byl občas problem. :D 
Aneb jak se Hilton přibližoval ... :D

I přes pár okamžiků, kdy jsem myslela, že jsem se ztratila, se nakonec Hilton objevil předemnou. 
Následovala Spinola Bay, kde jsem se ujistila, že tradiční, maltské lodě ještě existují. 

Naopak vás asi zklamu, ale tradiční, žlutý, maltský autobus jsem nezahlédla ani jednou za celý výlet, místo toho normální autobusy, jako v každé zemi.
Nynější busy na Maltě
Vyrazila jsem po promenádě mezi Spinola Bay a Balluta Bay, to už bylo poledne. Slunce svítilo, větřík trošku vál… nádhera.
Pohled na Paceville
Promenáda
Spinola Bay
Úkryt ve stínu palmy :D

U Balluty jsem objevila jedno ze vzpomínkových míst a jedno z mých nejoblíbenějších míst, když jsem byla malá. Tento úžasný park pro děti.
Nejlepší prolízačky
Nostalgie 


No jo...musela jsem se svézt na lachtanovi.

Pokračovala jsem již po promenádě ve Sliemě.



 Po cestě jsem se začala poohlížet po něčem dobrém :D a padla mi do oka jedna zmrzlinárna.
Italská zmrzlinárna
 Velké + této italské zmrzlinárny bylo, že měli neskutečný výběr druhů zmrzliny (a já zůstala u jahody, i když ty pasion fruit (marakuja) mě hodně lákaly…tak příště J ), ale nabíraly to klasickou naběračkou na zmrzlinu :D.  I tak byla zmrzlina moc dobrá a rychle se rozpouštěla. 

 Poté jsem došla ke konci a musela jsem se vydat do maltských ulic, abych mohla pokračovat po promenádě a vidět Valletu. Povedlo se, i když to byl nechutný kopec (kor když jsem šla zpátky… ) Výhled na Valettu byl úžasný a já pokračovala dál v promenádě směr Manoel Island a Gzira. 
Super strmá cesta, kterou jsem pak musela znovu šlapat. A na které jsem se málem ztratila.

Valetta

Valetta

U Manoel Island jsem opět vyrazila do Maltských ulic směr National swiming pool, kolem kostela, přes známou ulici s přechodem ( na tu sem si hned vzpomněla a hlavně na ten kruháč nad ní). 
Pomalu se vrhám do maltských uliček.

Kostel

Krásný kontrast

A konečně jsem se dostala na domovskou ulici hned u školy J
Škola

Domovská ulice

Následovalo obejití školy a podívání se k plaveckému bazénu. Měli otevřeno, podívala jsem se dovnitř a pořád to tam vypadá stejně.
Něco pro maminku...jestlipak pamatuješ? :)

 Když jsem vylezla ven, tak jsem se vydala po cestě na tribunu a od tama si bazén prohlédla. Byla jsem docela hodně na vážkách, jestli jít už dneska nebo s tím počkat :D  (kdyby měli vytažený ty  prkna na 2 metry, tak už tam jsem a skáču šipky :D). Rozhodla jsem se,že počkám a zajedu si do Gziry busem, protože mě čekala ještě celá ta cesta zpátky a nemyslím si, že bych to po tom bazenu zvládla J.


Bohužel neměly položený ty spodní prkna :(. 



Vrátila jsem se zpátky na promenádu a narazila na známý obchod se zapečenou rýží, kouskami pizzy, párkami v těstíčku… Stála jsem tam hodně dlouho a vážně jsem nevěděla, kterou chuť si připomenout :D. Nakonec jsem si dala ten párek v těstíčku, protože byl ze všeho nejmenší a moc jsem hlad neměla. 



Nezklamal, chutná pořád dobře :D. Ovšem na rýži a pizzu a možná ještě něco, si tam zajedu nebo si to rovnou dovezu na pokoj a udělám si tu hody J :D. Prošla jsem pár obchodů, koukla po pohledech, suvenýrech a koupila si (něco pro mamku) dietní Kinnie v pet flašce! 
Myslím, že ted už můžu v klidu spát... mají je tu! Juhů :D

Kinnie pro mamku, teda jen přes fotku, jinak už je skoro vypitý :D.  A chutná mi!

A následovala druhá italská zmrzlinárna. Popravdě jsem už neplánovala druhou zmrzlinu, ale když jsem viděla, že v této ji nabírají těma špachtlema… neodolala jsem :D. Dala jsem si Amarenu a byli v ní kousky višní… dobře už nebudu dělat chutě.
Ty špatchle...uáá musím si tam zajet pro další scoop.

Lahoda

Vrátila jsem se zpět k Ballutě a pokračovala směr Hilton. 
Posilovna v parku
Tentokrát jsem nešla po promenádě, ale prošla jsem se po skaliskách. V některých místech byly krásné kusy mořské soli.
Výhled na Paceville



Sůl všude sůl
  V Ballutě Bay jsem objevila malou písčito-kamenitou plážičku a osvěžení už jsem popravdě potřebovala. Moře neskutečně teplé, pomalu teplejší jak ten bazén, co máme v ubytovně. Bosky jsem přeběhla po skaliskách a užila jsem si to oklepávání písku :D. 

Fakt miluju... 

Následovala Spinola Bay, opět Hilton a poté ten kopec směr Pembroke. Vůbec se mi to už nechtělo šlapat, ale zvládla jsem to! A na pokoji zakotvila na následující dvě hodiny :D.
Už se blížím!
 Večer už jen bazén a k večeři vynikající Caesar salát na kterém si tu udělám asi závislost. :)

Mějte se krásně

Žádné komentáře:

Okomentovat